03.07.2022

Літня математична школа «Інноваційні кейси в практичній діяльності вчителя математики НУШ»

 

Відповідно до плану роботи інституту з 28  по 30 червня 2022 року для учителів та консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників області проведено літню математичну школу «Інноваційні кейси в практичній діяльності вчителя математики НУШ».  Впродовж трьох днів близько ста педагогів області мали нагоду опрацювати  питання викладання математики в 2022/2023 навчальному році, зокрема у 5 класах НУШ, зустрітись з авторами модельних навчальних програм, нових підручників з математики, провідними експертами УЦОЯО, обговорити ряд важливих питань та дізнатись про інноваційні технології і шляхи їх впровадження.

         У перший день навчання учасники школи розглянули  питання «Курс математики в НУШ»  (спікер: Іванюк Тетяна Георгіївна, методист відділу методики навчальних предметів природничо-математичного циклу, технологій та фізичної культури) та зустрілись з  Істером Олександром Семеновичем, учителем ТОВ «Приватний загальноосвітній навчальний заклад ІІІ ступеня "Ліцей «Міжнародний вимір»",  автором модельної  програми та навчально -методичної літератури з математики для НУШ. Тетяна Георгіївна звернула увагу учасників на основні підходи  навчання за новим Державним стандартом базової середньої освіти та шляхи  формування практичних умінь школярів з математики. Вчителі розглянули основні змістові лінії курсу математики 5 класу, форми та методи організації освітнього середовища, систему задач, яка формує математичну компетентність та розвиває наскрізні уміння здобувачів освіти, мотивує до зацікавленості  та стимулює пізнавальний інтерес.  Методист зосередила увагу учасників на застосуванні інноваційних методів навчання та доцільності їх впровадження, а також порекомендувала способи застосування традиційних методик із врахуванням  мети та завдань НУШ.

Істер Олександр Семенович ознайомив педагогів  із особливостями модельної програми та підручником з математики для 5 класу. Автор представив  педагогам послідовність вивчення тем курсу математики, поданих у підручнику, обґрунтував доцільність внесених змін у програму відносно класичного їх подання, надав ґрунтовні відповіді на численні запитання педагогів.     Олександр Семенович, як вчитель – практик, порадив педагогам  мобільні інструменти для проведення онлайн-уроків математики, зокрема уроків формування умінь та перевірки засвоєння знань.

Із підходами до організації роботи за підручником «Математика. 5 клас» ознайомив педагогів його автор Кравчук Василь Ростиславович, викладач кафедри математики та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка, кандидат фізико-математичних наук.  Василь Ростиславович представив власну наукову концепцію підручника, звернув увагу вчителів до методики подання  теоретичного матеріалу з його доступним, водночас детальним поясненням у підручнику та цікавим підбором завдань, сучасних за змістом та нестандартних  за формою  подання.

Також у ході роботи другого планового дня педагоги опрацювали тему  «Нові підходи до навчання математики в НУШ: організаційно-методичний інструментарій» (спікер: Іванюк Тетяна Георгіївна).

З – поміж питань, які розглянула Тетяна Георгіївна, питання оцінювання навчальних досягнень школярів було найбільш очікуваним та затребуваним серед учасників школи. Педагоги опанували один  із підходів проведення підсумкового оцінювання, оволоділи алгоритмом визначення рівня/балу досягнення обов’язкових результатів, представлених  у Державному стандарті базової середньої освіти.  Цікаві ідеї щодо впровадження формувального оцінювання в практику роботи вчителя представила Оксана Михайлівна Соловей, консультант ТКМЦ НОІМ.

Тридцятого червня робота школи проходила у навчальній студії «Математична освіта через призму ЗНО. Особливості НМТ. Пролонгована підготовка до ДПА з математики» та була зорієнтована на питаннях складання здобувачами повної загальної середньої освіти НМТ у  цьому році. Учасники мали нагоду поспілкуватись із експертом відділу змісту природничо-математичних предметів Українського центру оцінювання якості освіти Захарійченко Ліліаною Ігорівною, кандидатом фізико-математичних наук. Ліліана Ігорівна звернула увагу вчителів на окремі моменти підготовки учнів до виконання завдань НМТ з математики, зокрема у плані внесення інформації до електронного бланку відповідей, до опрацювання  інструкції учасниками тестування,  перебігу іспиту.  Присутні отримали вичерпну та змістовну інформацію з питань НМТ в частині  математики та висловили ряд пропозицій для технічного  забезпечення проведення тесту.

Із власними методиками підготовки учнів до складання НМТ поділився із педагогами Захарійченко Юрій Олексійович, старший викладач кафедри математики Національного університету «Києво-Могилянська академія», кандидат фізико-математичних наук. Юрій Олексійович презентував вчителям практичний досвід використання учасниками  базових  формул, представлених в довідкових матеріалах НМТ. Науковець продемонстрував кілька завдань та підходи до їх розв’язання із використанням та розгортанням формул, поданих у  довідкових матеріалів . 

Не оминули увагою науковці питання дистанційної підготовки школярів до складання ЗНО.

          Під час третього навчального дня вчителі мали нагоду ознайомитись, як за допомогою кейс-методу застосувати теоретичні знання до вирішення практичних завдань. Тетяна Георгіївна привернула увагу учасників заходу до основних засад кейс-технології та можливих шляхів її впровадження в практику діяльності учителя математики. Дані підходи застосовують в сучасних закладах освіти з метою покращення якості навчання та підвищення ефективності процесу засвоєння матеріалу під час вивчення нової теми, реалізації навчального проєкту, впровадження міжпредметної інтеграції тощо.

         Під час проведення онлайн-школи вчителі активно спілкувалися у чаті, обмінювались думками, що сприяло злагодженій роботі та ефективному зворотному зв’язку.

Спікери літньої математичної школи відзначили глибоку мотивацію та налаштування учителів математики області до осучаснення та оновлення знань та вмінь, прагнення до  вдосконалення професійної майстерності.

Сподіваємось, що учасникам другої літньої математичної школи стане в нагоді  отриманий практичний досвід, зокрема техніки поєднання стандартних та нестандартних  підходів до викладання математики, сучасні  методи навчання предмету  в 5 класах НУШ, ефективні системи підготовки школярів до складання  НМТ в частині математики.

Запис першого дня (28 липня 2022 року)

Запис другого дня (29 липня 2022 року)

Запис третього дня (30 липня 2022 року)

Комментариев нет:

Отправить комментарий