14.03.2021

Мистецтво аргументації та використання запитань у розв’язанні психолого-педагогічних проблем шкільної математики


12 березня 2021 року в  Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти в режимі відеоконференції на платформі Google Meet

проведено тренінг для учителів математики області на тему «Психолого-педагогічні проблеми шкільної математики. Запитання як інструмент навчання. Мистецтво аргументації». Тренери заходу Кавецький Віктор Євгенович, завідувач кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти, доцент, кандидат педагогічних наук та Іванюк Тетяна Георгіївна, методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів організували інтерактивне заняття для учителів математики області з метою ознайомлення та оволодіння педагогами практичним досвідом ведення конструктивної дискусії, опанування стратегіями та прийомами, що розвивають уміння влучно використовувати запитання для досягнення педагогічних цілей.

В реальних процесах пошуку істини, у пізнанні світу, у процесі обговорення окремих проблем, прийнятті практичних рішень,  в ході дискусії, суперечки або полеміки ми використовуємо аргументи. З цим поняттям обізнані учителі математики, адже твердження, з якими вони ознайомлюють учнів  на уроках, передбачають  обґрунтування їх істинності. Поняття аргументації набуває особливого змісту в умовах компетентнісного підходу до навчання.  Учні, а насамперед учителі, повинні уміти використовувати вагомі аргументи на підтвердження конкретного твердження чи окремого факту, влучно наводити контрприклади, спростовувати хибні міркування за умови дотримання правил аргументації.

Невід’ємною складовою мистецтва переконання є уміння працювати із запитаннями. У ході проведення заняття тренери не лише привернули увагу учителів до правил аргументації, але й поєднали мистецтво слова із технікою запитань. Педагоги мали можливість ознайомитись із різними видами запитань, які спонукають учнів до пошукової діяльності, активізують способи мислення, стимулюють цікавість. Вдало, змістовно, інколи дотепно, учасники здійснювали пошуки способів вирішення окремих проблемних педагогічних ситуацій, наводили аргументи для їх розв’язання. Під час виконання завдань   учителі мали нагоду поділитись власними цікавими ідеями щодо розв’язання конкретних педагогічних ситуацій та навчальних проблем. Тренери спонукали учасників до ведення дискусії, пропонуючи для розв’язання нестандартні математичні задачі, як приклад задача «Справедливість», умовою якої передбачено, що для отримання розв’язку  виникає потреба у додаткових запитаннях до її змісту. Учителі мали нагоду побачити важливість коректності формулювання умов математичних задач, постановки запитань до них. Ця вимога набуває особливої актуальності під час використання задач компетентнісного змісту у навчанні математики. Спікери також зупинились на різних підходах до доведення теорем, представлених на сторінках чинних підручників,  зокрема теореми Піфагора, та звернули увагу на особливості сприйняття доведень учнівською аудиторією.

Віктор Євгенович та Тетяна Георгіївна надали характеристику психологічним особливостям сучасних дітей, зокрема відношенню окремих учнів до навчання з позиції споживацького ставлення. Тренери порекомендували дієві підходи використання аргументації для розв’язання такого роду проблем, навели приклади ведення конструктивної дискусії та застосування методів впливу та переконання. 

Спікери заходу сподіваються, що отримана інформація, методичні поради щодо того, як вести дискусію, подавати складний за змістом навчальний матеріал, здійснювати правильну постановку запитань допоможуть вчителям у практичній діяльності, забезпечать якісно новий підхід до викладання предмету.

Презентація "Запитання,які ми задаємо учням у процесі навчання"

Презентація "Мистецтво аргументації"

Відео заходу

Комментариев нет:

Отправить комментарий