09.06.2022

Пошук конструктивних шляхів вирішення теоретичних проблем та практичних труднощів у навчанні математики

 

08 червня 2022 року відбулося засідання творчої лабораторії учителів математики області «Стратегії навчання математики у сучасній школі: діяльнісно-компетентнісний підхід» на тему «Теоретичні проблеми та практичні труднощі у вивченні математики. Конструктивні підходи до їх розв’язання». Мета засідання полягала в проведенні аналізу причин  низького рівня успішності учнів базової школи з математики, зокрема у сприйманні теоретичного матеріалу та формуванні практичних умінь з подальшим  плануванням  роботи з педагогами області щодо подолання неуспішності учнів, окреслення оптимальних шляхів для здійснення корекційно-педагогічної діяльності, організації продуктивного навчально-пізнавального середовища на засадах діяльнісного, компетентнісного та ціннісного підходів. Учасники заходу  розглянули ряд актуальних тем, які стосуються теоретичних проблем та практичних труднощів у вивченні математики, зокрема зумовлених викликами сьогодення. Також учителі  обговорили низку питань, що охоплюють напрями діяльності  педагогів в процесі реалізації концепції НУШ, упровадженні нового Державного стандарту базової загальної середньої освіти  в адаптаційному періоді.

Методист інституту Іванюк Тетяна Георгіївна розглянула питання методології математики у плані попередження і виправлення помилок, які допускають учні у процесі вивчення предмету.  Тетяна Георгіївна зупинилась на методах корекції, спрямованих на запобігання та усунення
учнівських помилок, принципах диференційованого підходу у процесі надання допомоги учням, психолого-педагогічного і методичного передбачення можливих утруднень, що можуть виникнути в учнів під час вивчення навчального матеріалу.
Методист
звернула увагу на ефективні механізми навчання математики з метою  забезпечення умов для оволодіння знаннями та досвідом на засадах практичної значущості, атмосфери успіху, досягнення якісних результатів. Тетяна Георгіївна охарактеризувала ефективні способи і форми викладання математики на засадах компетентнісно-діяльнісного підходу, надала рекомендації  до організації мотиваційного освітнього середовища.

 Сучасне навчання  математики не можливе без розвитку когнітивних якостей особистості, зокрема умінь досліджувати, узагальнювати, систематизувати  та оцінювати  інформацію. З шляхами  ефективного  розв’язання  даної проблеми поділилась із колегами  вчитель математики Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 3 з поглибленим вивченням іноземних мов Штокало Марія Леонідівна.

Цікаві ідеї з практичного досвіду роботи щодо впровадження сучасних методів навчання представили: учитель математики Тернопільського навчально-виховного комплексу «Школа-колегіум  Патріарха Йосифа Сліпого»  Зажерей Галина Андріївна та вчителі математики Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 29 з поглибленим вивченням іноземних мов  Дворак Галина Григорівна та Солодченко Ліана Іванівна.

Під час онлайн-засідання  учасники активно спілкувалися, обмінювались думками, що забезпечило конструктивну роботу та ефективний зворотний зв’язок.

В ході проведення круглого столу члени творчої лабораторії обговорили питання ґрунтовної підготовки та розв’язання першочергових завдань для організованого  початку  нового навчального року, зокрема створення навчально-методичного забезпечення для учнів 5 класів, які вперше навчатимуться за новим Державним стандартом базової загальної середньої освіти. Консультант ТКМЦ  НОІМ Соловей Оксана Михайлівна привернула увагу колег до питання вибору та забезпечення закладів освіти новими підручниками для учнів 5 класів. Педагоги підготували  ряд методичних рекомендацій з питань викладання математики, реалізація яких сприятиме розв’язанню  окреслених проблем.

Презентація «Теоретичні проблеми та практичні труднощі у вивченні математики. Конструктивні підходи до їх розв’язання» 

Методичні рекомендації для планування роботи з подолання неуспішності учнів, окреслення оптимальних шляхів для здійснення корекційно-педагогічної діяльності

Комментариев нет:

Отправить комментарий