14.06.2021

Використання методології Edu-SCRUM для трансформації навчання математики. Реалізація педагогіки партнерства

 

11 червня 2021 року в режимі онлайн-зв’язку  в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти для учителів математики області проведено педагогічний тренінг   «Використання методології Edu-SCRUM для трансформації навчання математики. Реалізація педагогіки партнерства». Мета заходу полягала у визначенні стратегії удосконалення методичних підходів до викладання математики на засадах педагогіки партнерства та ознайомленні з сучасними методами навчання математики, практичним досвідом, зокрема напрямом в освіті EDU-SCRUM,  життєздатним сьогодні та таким,  що забезпечує якісні результати у роботі з командами на етапі «планування дій». Методологія  EDU-SCRUM передбачає оволодіння новими підходами до організації освітнього процесу з предмету та забезпечення ефективного зворотного зв’язку, сприяє самоосвітній  діяльності школярів з формуванням відповідальності за її результати. 

Доцент кафедри менеджменту та методології освіти, кандидат економічних наук Бабовал Надія Ростиславівна ознайомила учасників з основними засадами та методологією педагогіки партнерства, зокрема звернула увагу на демократичний спосіб співпраці педагога і дитини, який передбачає безумовну рівність у праві на повагу, довіру, доброзичливе ставлення і взаємну вимогливість. Перед початком знайомства із принципами педагогіки партнерства спікер запропонувала учаникам охарактеризувати та висловити власне бачення побудови освітнього процесу на засадах співробітництва. За допомогою онлайн сервісу Mentimeter  та інтерактивних дошок Jamboard та  Padlet Надія Ростиславівна залучила педагогів до активної співпраці та оволодіння практичним досвідом взаємодії у дистанційному форматі.  Науковець представила учасникам систему методів і прийомів виховання і навчання на засадах гуманізму та творчого підходу до розвитку особистості. Спікер не оминула увагою визначних творців педагогіки партнерства та їх провідних ідей, зокрема навчання без примусу Василя Сухомлинського,  ідеї вільного вибору Шалви Амонашвілі, ідеї випередження Віктора Шаталова. Також Надія Ростиславівна наголосила  педагогам на важливість залучення батьків до освітнього процесу, налагодження конструктивних зв’язків школи з батьківською спільнотою з метою всебічного розвитку особистості учня та її успішної самореалізації.

         Методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів Іванюк Тетяна Георгіївна ознайомила учасників заходу із основними засадами методології EDU-SCRUM та можливими шляхами її впровадження в практику діяльності учителя математики. Дані підходи застосовують в сучасних закладах освіти з метою покращення якості навчання та підвищення ефективності процесу засвоєння матеріалу під час вивчення нової теми або реалізації навчального проєкту. Методист акцентувала увагу вчителів на Agile-філософії, основою якої  є три складові – процес навчання, особистість  та зміни.  Як правило, ми не звертаємо увагу на стратегію взаємодії та її планування в навчальному процесі, однак злагоджена співпраця між учасниками є не менш важлива, ніж опанування конкретними знаннями.  Принципи Agile-філософії  передбачають осмислення навчання, або те, що засвоюють діти. Мова йде не лише про предметні але й, зокрема, про наскрізні уміння та навички школярів. Тетяна Георгіївна надала поради учасникам щодо ефективного використання SCRUM-дошки в ході практичного застосування методики.  «EDU-SCRUM  – це пошук спільних цінностей і інтересу, усвідомлення спільних очікувань і очікувань кожного, відповідальність  та вміння співпрацювати. Методика передбачає глибинну роботу саме із використанням коучингу та фасилітації», - підсумувала методист.

Під час проведення онлайн-тренінгу  вчителі активно спілкувалися у чаті, обмінювались думками, що сприяло злагодженій роботі та ефективному зворотному зв’язку.



Презентація "Використання методології Edu-SCRUM для трансформації навчання математики"

Комментариев нет:

Отправить комментарий