15.05.2021

Модулі і параметри в задачах ЗНО

 

У Тернопільському ОКІППО  у режимі відеоконференцій на платформі сервісу Google Meet проведено навчально-практичний онлайн-тренінг «Модулі та параметри в задачах ЗНО» для учителів математики області.

Мета заходу полягала в ознайомленні освітян з дієвими методами та формами роботи для підготовки школярів до складання ЗНО з математики, зокрема виконання відкритої частини сертифікаційної роботи з розгорнутою відповіддю. Практичні завдання тренінгу  були спрямовані на удосконалення навиків розв’язування задач з параметрами та модулями,  узагальнення відомостей про дослідницьку діяльність у математиці, аналіз завдань з параметрами минулорічних ЗНО.

Під час роботи учасникам онлайн-тренінгу  було представлено інформацію про сучасні підходи до розв’язування  завдань на дослідження, використання методу оцінки у задачах з параметром, зауважено на доцільність використання візуалізації для інтерпретації розв’язків завдань з невідомими коефіцієнтами.  

Тренер заходу, методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів  Іванюк Тетяна Георгіївна  привернула увагу учасників до особливостей виконання завдань з параметром сертифікаційних робіт ЗНО з математики попередніх років. Не є новиною, що значна частина учнів із певним острахом сприймає навіть саме слово «параметр». Для виправлення цієї ситуації необхідно розглядати найпростіші (лінійні та квадратні) рівняння з параметром на перших уроках вивчення тем, підкреслюючи, що параметр це лише число, а більшість випускників уміють розв’язувати в загальному вигляді рівняння ax2 + bx + c =0, яке є рівнянням із трьома параметрами. В ході виконання та аналізу пропонованих завдань учасники заходу зробили ряд  висновків, зокрема, що варто акцентувати увагу учнів на графічному способі розв’язування рівнянь та систем рівнянь, бо доволі часто, якщо йде мова про кількість коренів рівняння чи розв’язків системи рівнянь, саме графічний спосіб є найпростішим. В ході розв’язування нерівностей із модулем слід звернути увагу не лише на аналітичний спосіб, а й на спосіб, який ґрунтується на використанні геометричного означення модуля. У окремих випадках застосування геометричного змісту модуля може зекономити час, що дуже важливо для успішного проходження тестування.

Цікаві ідеї з практичного досвіду роботи щодо розв’язування задач відкритої частини ЗНО з математики  представили Зажерей Галина Андріївна, учитель математики Тернопільського навчально-виховного комплексу «Школа-колегіум  Патріарха Йосифа Сліпого», Яворівський Андрій Володимирович, учитель математики та інформатики загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 м. Копичинець. Для активної взаємодії та встановлення зворотного зв’язку учасники заходу висловлювали власні думки щодо оптимальних шляхів досягнення результату у проведенні дослідження, важливості  перевірки отриманих результатів.  

Сподіваємось, що результатом роботи учасників навчально-практичного тренінгу стануть нові знання, практичні уміння та досвід розв’язування  задач дослідницького типу – відтак нові ідеї для організації навчання математики.

Презентація "Модулі та параметри у задачах ЗНО"

Комментариев нет:

Отправить комментарий