21 квітня 2021 року в режимі онлайн-зв’язку в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти відбулось засідання проблемної групи учителів математики області «Педагогічні кейси в професійній діяльності сучасного вчителя математики» з теми «Використання кейс-методу у практиці роботи учителя математики. Створення дослідницьких та творчих кейсів». Мета засідання полягала у визначенні стратегії удосконалення педагогічних підходів до викладання математики та ознайомленні з сучасними методами навчання математики, зокрема кейс-методом, який набирає дедалі більшої популярності у закладах освіти області. Кейс-метод тлумачиться як метод навчання, що використовує опис (демонстрацію) та аналіз реальних педагогічних ситуацій з метою формування у вчителів певного досвіду вирішення проблем у професійно-педагогічній діяльності.
Методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів Іванюк Тетяна Георгіївна ознайомила учасників проблемної групи з завданнями, формами, класифікацією кейс-методів. Використання даних методів у навчанні сприяє розвитку в учнів самостійного мислення, уміння вислуховувати і враховувати альтернативну точку зору, аргументовано вести дискусію. За допомогою цього методу учні мають можливість проявити й удосконалити аналітичні та оціночні навички, навчитися працювати в команді, знаходити найбільш раціональне рішення поставленої проблеми.
Учасники проблемної групи ознайомились як за допомогою кейс-методу застосувати теоретичні знання до вирішення практичних завдань. У більшості випадків вчителі не звертають увагу на стратегію взаємодії та її планування в навчальному процесі, однак злагоджена співпраця між учасниками є не менш важлива, ніж опанування конкретними знаннями. Мова йшла не лише про предметні але й, зокрема, про наскрізні уміння та навички школярів.
Тетяна Георгіївна привернула увагу учасників заходу до основних засад методології кейс-технології та можливих шляхів її впровадження в практику діяльності учителя математики. Дані підходи застосовують в сучасних закладах освіти з метою покращення якості навчання та підвищення ефективності процесу засвоєння матеріалу під час вивчення нової теми, реалізації навчального проєкту тощо.
Учасники заходу розглянули питання використання ігрових кейс-методів у процесі навчання математики, ознайомились із підходами використання завдань з логічним навантаженням на різних етапах проведення уроку. Під час проведення онлайн-засідання вчителі активно спілкувалися у чаті, обмінювались думками, що сприяло злагодженій роботі та ефективному зворотному зв’язку. Цікаві ідеї з практичного досвіду роботи щодо організації навчання математики представили Зажерей Галина Андріївна, учитель математики Тернопільського навчально-виховного комплексу «Школа-колегіум Патріарха Йосифа Сліпого», Ільчук Людмила Михайлівна, учитель математики Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 7 з поглибленим вивченням іноземних мов, Дудар Галина Михайлівна, учитель Тернопільської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 19, Яворівський Андрій Володимирович, учитель математики та інформатики загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 м. Копичинець.
Комментариев нет:
Отправить комментарий