26.11.2020

Моделювання сучасного уроку математики із використанням інноваційних технологій для реалізації міжпредметної інтеграції


Онлайн-практикум «Моделювання сучасного уроку математики. Використання інноваційних технологій для реалізації міжпредметної інтеграції», який відбувся 25 листопада 2020 року у Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти, об’єднав більше ста учителів математики  області навколо шляхів розв’язання проблеми побудови сучасного уроку на засадах створення цілісного освітнього простору, у якому математика природно пов’язана з іншими навчальними дисциплінами. Вимога оволодіння учнями знаннями і формування в їх свідомості цілісної картини світу регламентована чинними нормативними документами та актуальна для сучасного інформаційного суспільства. Ключ до успішного майбутнього,  до розвитку суспільства в інтересах людини  полягає у організації  освітньої діяльності, яка ґрунтується  на «цілісності знань» та «цілісності світу».

З теоретико-методичними аспектами використання міжпредметних зв’язків під час викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти ознайомив учасників заходу Колодійчук Олег Ярославович, викладач кафедри змісту і методик навчальних предметів ТОКІППО, кандидат педагогічних наук. У своїй доповіді науковець зауважив на позицію Міністерства освіти і науки України щодо інтегрування навчальних предметів. Процес інтеграції змісту навчальних предметів вимагає виконання певних умов: розуміння принципів здійснення міжпредметних зв’язків, усвідомлення значущості інтегративного навчання для життєдіяльності учнів; створення сприятливого навчального середовища; координація дій усіх учасників освітнього процесу. Педагоги отримали вичерпну та змістовну інформацію щодо використання класифікації міжпредметних зв’язків для створення інтегрованих занять, здійснення внутрішньо- та міжгалузевого інтегрування навчальних предметів, формування компетентностей, зокрема системного мислення, вирішення проблем, синтезу знань, екстраполювання отриманих знань.

Методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів  ОКІППО Іванюк Тетяна Георгіївна розглянула питання «Інтеграція у навчанні математики: тематичний та діяльнісний підходи» та привернула увагу вчителів до моделей, видів та підходів до впровадження  інтеграції у процес  навчання математики. Тетяна Георгіївна окреслила шляхи  здійснення інтеграції на будь-якому етапі педагогічного процесу, проаналізувала проблеми міжпредметної інтеграції природничо-математичної освіти  та способи їх розв’язання, ознайомила присутніх з інтеграційними задачами. Методист надала учасникам схему тематичного планування та шляхи формування мережевого планування  міжпредметних зв’язків. 

Пришляк Ірина Михайлівна, методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів, наголосила на важливості міжпредметної інтеграції в умовах сьогодення, коли загальний обсяг інформації, яку потрібно засвоїти, невпинно зростає, а обсяг часу на її обмірковування та осмислення зменшується. Ірина Михайлівна порушила  питання формування ключових компетентностей школярів засобами інтеграції навчальних предметів. Освітяни мали нагоду пересвідчитись у ефективності використання новітніх технологій та інтегрованого підходу під час ознайомлення учнів з навчальним матеріалом та з метою зробити процес навчання насправді цікавим. Методист звернула увагу на питання неузгодженості програм з математики, фізики, хімії, біології та географії  під час викладання окремих тем та запропонувала методичні шляхи щодо їх усунення.

Схвальні відгуки від учасників практикуму отримав виступ Штокало Марії  Леонідівни, заступник директора Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3 з поглибленим вивченням іноземних мов, з питання  «Застосування  технологій  BYOD і SMART у навчанні математики».   Учитель акцентувала увагу на  використанні сучасних цифрових інструментів  на уроках математики та на подоланні труднощів, які виникають у процесі їх впровадження. Марія Леонідівна поділилася практичним досвідом роботи з реалізації даного питання та навела приклади використання технологій BYOD і SMART у режимах онлайн та офлайн навчання математики.

Власну  авторську методику розв’язування задач з параметрами представила  учитель  математики  Козівської державної української гімназії ім. В. Герети,  учитель-методист  Шиманська Галина Петрівна. Досвідчений учитель-практик поділилась прикладом впровадження методики, зосередила увагу вчителів до формування дослідницької компетентності  учнів.

Учасники заходу відзначили високий рівень проведення заходу, окреслили шляхи  розв’язання пріоритетних завдань та прийняли відповідні рішення:

1.     проаналізувати проблеми інтеграції предметів природничо-математичного циклу в умовах переходу до Нової  української школи відповідно до запитів регіону;

2.     організувати проведення на місцях семінарів-тренінгів, семінарів-практикумів з окресленої проблеми;

3.     запланувати проведення спільних засідань методичних структур (районних/шкільних методоб’єднань, творчих груп, проблемних груп)  учителів з навчальних дисциплін різних освітніх галузей з метою забезпечення інтеграції та формування цілісних знань у школярів;

4.     розробити методичні рекомендації для проведення інтегрованих уроків математики з предметами природничого та суспільно-гуманітарного циклів за суміжними навчальними темами;

5.     пропагувати  проведення інтегрованих уроків з подальшим висвітленням матеріалів на сторінках  фахових журналів та у мережі Інтернет:

6.     узагальнити  результати напрацювань учителів математики  з питань інтеграції та розмістити їх на сайті ОКІППО.

 

Практикум проведено на виконання плану роботи інституту та в рамках реалізації завдань,  визначених Роком математичної освіти в Україні.

Теоретико-методичні аспекти використання міжпредметних зв’язків під час викладання навчальних предметів у ЗЗСО. Колодійчук О.Я.

Інтеграція у навчанні математики: тематичний та діяльнісний підходи. Іванюк Т.Г.

Формування ключових компетентностей школярів засобами інтеграції навчальних предметів. Пришляк І.М.

Застосування технологій BYOD (bring your own device) і SMART у навчанні математики. Штокало М. Л.

Майстер-клас «Параметр на координатнійпрямій». Задачі з параметрами як засіб формування дослідницької компетентності  учнів. Шиманська Г. П.




Комментариев нет:

Отправить комментарий