16.04.2020

Про засідання проблемної групи учителів математики області


16 квітня 2020 року в режимі онлайн-зв’язку проведено засідання проблемної групи учителів математики  області з теми «Сучасні методики навчання математики. Методи фасилітації на уроках математики». Іванюк Тетяна Георгіївна, методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів ТОКІППО, ознайомила учасників із метою та завданнями роботи проблемної групи та окреслила пріоритетні напрями діяльності по розв’язанню окреслених завдань. Тетяна Георгіївна представила 7 основних трендів сучасної освіти, охарактеризувала нові функціональні ролі учителя математики, зумовлені викликами сьогодення. Також методист зупинилась на статистичних даних, представлених Державною службою якості освіти  України  щодо  організації та використання дистанційного навчання у закладах загальної середньої освіти. 

Ільчук Людмила Михайлівна, учитель математики Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 7 з поглибленим вивченням іноземних мов представила учасникам групи власні підходи до організації дистанційного навчання. На персональному блозі «Вчити - означає вести до успіху» учителька створила сторінку «Дистанційне навчання», де розміщує навчальні матеріали, відео уроки, практичні завдання для учнів. Людмила Михайлівна проводить онлайн уроки для учнів, нестандартно використовуючи платформу Hangouts одночасно для аудиторії школярів кількістю до 36 осіб.  На екрані відкриті 4 вікна, у кожному з яких працює 9 дітей. Усі учні мають можливість бачити та слухати пояснення учителя, виконувати вправи у групах під контролем педагога.  Також учитель успішно використовує платформу Learning.ua


З досвідом роботи на платформі ZOOM поділилась Стецик Оксана Сергіївна, учитель математики Тернопільської Української гімназії ім. Івана Франка. Під час засвоєння нових знань у 5-му класі з теми «Ділення десяткових дробів» учителька організувала фронтальну роботу з учнями, одночасно використавши перевернуту камеру власного телефону та систему  ZOOM. Оксана Сергіївна зауважила, що для проведення перевірки знань у закладі використовують систему МООDLE (вчителі області ознайомлені з даною платформою, оскільки працювали на ній, виконуючи тести, вхідне та вихідне діагностування як слухачі курсів підвищення кваліфікації в ТОКІППО). 


Штокало Марія Леонідівна, заступник директора з навчально-виховної роботи, учитель математики Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 3 з поглибленим вивченням іноземних мов працює з учнями у системі Classtime, що дозволяє здійснювати ефективний контроль навчальних досягнень в режимі реального часу.  По завершенні роботи учні одразу отримують оцінку та мають можливість побачити правильність та якість виконаних завдань. У преміум версії системи Classtime контрольні, самостійні та тестові роботи учнів можна завантажити в РDF – форматі, що зручно для їх зберігання та проведення аналізу помилок. 

Учитель математики Оберлейтнер Ольга Ярославівна поділилась з учасниками засідання з підходами до організації дистанційного навчання в ТСШ № 29 з поглибленим вивченням іноземних мов. Тетяна Георгіївна ознайомила учителів із системою Матіфік для навчання математики учнів 5-6 класів.
Питання, які розглядались у ході проведення засідання проблемної групи, сприяли ефективній дискусії та обміну думками на ресурсі Hangouts. Учасники проблемної групи відзначили, що дистанційне навчання зумовило учителів переглянути можливості навчання математики в режимі онлайн та шляхи супроводу  учня в особистій освітній траєкторії. Позитивні сторони дистанційного навчання полягають насамперед у наданні  учням можливості працювати в зручному темпі, психологічно комфортних умовах, що важливо для окремих категорій дітей; формують в школярів здатність до самоосвіти, розвивають відповідальність, цілеспрямованість та наполегливість. Однак, організація дистанційного навчання та підготовка онлайн уроків доволі затратна в часі, не усі учасники освітнього процесу мають рівний доступ до Інтернету та володіють навиками роботи з електронними ресурсами. Терміни виконання завдань, які пропонують учителі математики, як приклад   із використанням систем  «На урок» чи «Мій клас», складно узгодити  із термінами виконання домашніх завдань з інших предметів.  Цю неузгодженість, яка може призвести до перевантаження учнів,  на даному етапі складно розв’язати, однак важливо враховувати.  Кожен учитель, незалежно від фаху, повинен пам’ятати про фізичні можливості школярів. Вагомою проблемою залишається мотивація окремих учнів до виконання завдань в дистанційному режимі. Також, за даних умов, складно перевірити дотримання учнями академічної доброчесності. Однак  досвід, отриманий в непростих умовах сьогодення, дозволить кожному учаснику освітнього процесу критично переосмислити мету, цілі і особисту відповідальність за результати  навчання і викладання; розвине уміння долати труднощі, бути відповідальним за себе та тих, хто поруч. 

Для учителів будуть корисними ресурси:
https://myownconference.com.ua  - платформа для проведення вебінарів
https://bigbluebutton.org/ - альтернативна платформа для вебінарів



Комментариев нет:

Отправить комментарий