04.05.2022

Завершуємо 2021/2022 навчальний рік. Рекомендації МОН

Тривалість навчального року

Звертаємо увагу, що згідно Закону України про освіту тривалість навчального року  у закладах освіти становить не менше 175 робочих днів. Однак, станом на 03.05.2022 року в парламенті зареєстровано законопроект щодо внесення змін до Закону з питань тривалості навчального року в умовах воєнного стану. Слідкуємо за новинами!

Відповідно до наказу МОН «Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань завершення 2021/2022 навчального року» від 01.04.2022 № 290:

  

Закладам освіти рекомендовано:

·         самостійно визначити день закінчення освітнього процесу шляхом внесення, за необхідності, відповідних змін до структури навчального року, визначеної закладом;

·         забезпечити виконання освітніх програм, навчальних програм та навчального плану за рахунок ущільнення навчального матеріалу, організації самостійної навчальної діяльності учнів, додаткових консультацій з використанням технологій дистанційного навчання тощо та внести відповідні зміни до календарно-тематичного планування з предметів інваріантної та варіативної складової навчального плану закладу освіти для забезпечення якісного виконання програм без урахування показників з кількості днів;

·         звернути увагу на необхідність психологічної підтримки дітей, зокрема після завершення навчального року.

Проведення семестрового оцінювання

Семестрове оцінювання за ІІ семестр, залежно від ситуації, може здійснюватися за результатами:

·         тематичного оцінювання;

·         поточного оцінювання, отриманого учнями під час очного, змішаного і дистанційного навчання;

·         підсумкового оцінювання за ІІ семестр, зокрема у вигляді письмової контрольної роботи, онлайн-тестування, діагностичної роботи, усної співбесіди тощо.

Рекомендовано при оцінюванні за ІІ семестр зараховувати всі оцінки, які отримав учень (учениця) протягом цього семестру, незалежно від місця навчання. Це може бути будь-який заклад загальної середньої освіти, зокрема й приватний, в Україні чи за її межами. Заклади освіти, у яких тимчасово навчались учні, можуть видавати їм інформаційні довідки про період навчання із зазначенням переліку предметів, окремих тем і результатів оцінювання.

Якщо результатів оцінювання немає з об’єктивних причин, зокрема якщо учні з певних обставин не могли долучитися до навчання під керівництвом педагогів; понад 50% уроків з предмета проводили в дистанційному форматі; під час оцінювання предметів варіативної складової, то за рішенням педради закладу, що затверджене наказом, оцінювання за ІІ семестр учнів 5–8-х і 10-х класів може здійснюватися не за 12-бальною шкалою, а «зараховано» / «не зараховано».

Підсумкове оцінювання можна провести, за потреби, з використанням технологій дистанційного навчання. Семестрову і річну оцінки можна корегувати.

Організація річного оцінювання

Рекомендовано проводити на підставі семестрових або скорегованих семестрових оцінок. Річна оцінка необов’язково є середнім арифметичним оцінок за І і ІІ семестри. Під час виставлення річної оцінки слід враховувати динаміку результатів навчання учня (учениці) з предмета та сформованість уміння застосовувати набуті знання. У 1–4-х класах підсумкову оцінку за рік визначають з урахуванням динаміки результатів і спостережень вчителя за учнями.

За відсутності в учнів з числа тимчасово переміщених осіб та з тимчасово окупованих територій задокументованих результатів оцінювання за І семестр річне оцінювання може здійснюватися за результатами ІІ семестру. За відсутності результатів за ІІ семестр — за результатами І семестру з урахуванням поточного оцінювання в ІІ семестрі.

Для проведення семестрового та річного оцінювання здобувач освіти може надати інформацію з електронного журналу та щоденника, зокрема за попереднім місцем навчання.

У разі відсутності результатів річного оцінювання після завершення навчання за освітньою програмою закладу освіти учень має право до початку нового навчального року пройти річне оцінювання.

Звільнення від державної підсумкової атестації

Здобувачів загальної середньої освіти звільнено від проходження державної підсумкової атестації у 2021/2022 навчальному році.

У відповідній графі додатка до документа про освіту слід зробити запис «звільнений(а)».

Переведення учнів на наступний рік навчання

Переводять учнів на наступний рік навчання на підставі результатів підсумкового (семестрового та річного) оцінювання учнів згідно з рішенням педагогічної ради закладу загальної середньої.

В умовах воєнного стану МОН рекомендує застосовувати індивідуальний підхід до кожного учня / учениці, гнучко використовувати відповідні процедури в найкращих інтересах дитини для дотримання її права на продовження здобуття освіти.

Учні 1–10-х класів можуть бути не переведені на наступний рік навчання та залишені для повторного здобуття загальної середньої освіти в тому самому класі на підставі письмової заяви одного з їхніх батьків чи інших законних представників.

Рішення про переведення учня до наступного класу ухвалює педрада закладу загальної середньої освіти.

Під час переведення на наступний рік навчання або вибуття із закладу загальної середньої освіти учням, яких було зараховано до першого класу в 2018 році та наступних роках, видають свідоцтво досягнень, учням 5–8-х і 10-х класів — табель навчальних досягнень.

Щодо видачі документів про освіту

ДП «Інфоресурс» продовжує в плановому режимі забезпечувати організацію замовлення, видачі та обліку документів про базову середню освіту та повну загальну середню освіту, а також вживати заходів для забезпечення замовників додатками до документів про загальну середню освіту та відзнаками про досягнення у навчанні — золотими та срібними медалями.

МОН пропонує: здобувачам освіти, які змінили місце навчання та/або місце проживання (перебування) і проживають (перебувають) в Україні чи за її межами, і здобувачам освіти з тимчасово окупованих територій за відсутності задокументованих результатів оцінювання за І семестр свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти з відзнаками про досягнення у навчанні видавати за результатами річного оцінювання.

Інформацію на замовлення документів про освіту випускникам можуть подавати як заклади освіти, у яких вони вчилися раніше, так і заклади, де навчаються зараз.

Кінцевий термін подання замовлень на виправлення інформації стосовно документів про відзнаку та підтверджень на виготовлення документів з відзнакою встановлюється за сім днів до дати вручення документів про освіту випускникам.

Видача документів про освіту та заповнення додатків до них здійснюється відповідно до наказу закладу освіти. Якщо на час закінчення навчального року заклад освіти, випускникам якого було замовлено свідоцтва, не функціонує, видати свідоцтва та заповнити додатки до них може інший заклад освіти за місцем перебування випускника (для учнів, які перебувають за кордоном — будь-який заклад освіти в Україні), визначений органом управління у сфері освіти. У цьому випадку в додатку уповноважена особа закладу освіти, що заповнила додаток до свідоцтва, робить запис з посиланням на наказ «Додаток заповнено на підставі наказу МОН від 01 квітня 2022 р. № 290».

При втраті документа про освіту

Якщо особа втратила документ про освіту, вона, за можливості, має звернутися до закладу освіти, який цей документ видав.

До моменту отримання дубліката органи управління у сфері освіти мають організувати прийом будь-яким закладом освіти заяв щодо надання інформації про отримані в Україні документи про загальну середню освіту, поданих у будь-який спосіб за вибором заявника, їх узагальнення та надсилання ДП «Інфоресурс» протягом трьох робочих днів від дня надходження заяв.

Якщо особа знає серію та номер свого документа про загальну середню освіту, то вона може оформити електронний запит й отримати на електронну пошту всю інформацію щодо власного документа про освіту, що міститься в Реєстрі документів про освіту Єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБО), зокрема у формі електронної виписки з кваліфікованими електронними підписом і печаткою технічного адміністратора ЄДЕБО.

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий