08.03.2021

Українознавчий аспект у вивченні математики

 

         Відповідно до плану роботи Тернопільського ОКІППО 05.03.2021 року на платформі сервісу відеоконференцій Google Meet відбувся тренінг учителів математики області «Українознавчий аспект у процесі вивчення математики». Мета тренінгу полягала в підвищенні теоретичного, методичного та практичного рівнів мовно-комунікативної компетентності вчителів математики, зокрема з удосконалення рівня використання математичної мови, забезпечення правильного використання математичної термінології у фаховому мовленні, розробки інструментарію та зразків навчального матеріалу з розвитку математичного мовлення для використання у освітньому процесі, шляхів формування ціннісних орієнтацій школярів в процесі навчання математики.  

         Методист ТОКІППО Іванюк Тетяна Георгіївна представила учасникам методичні аспекти використання історичного матеріалу на уроках математики для підвищення ефективності навчання. Тетяна Георгіївна  обґрунтувала необхідність системного використання історичного матеріалу під час викладання математики, окреслила шляхи розвитку пізнавального інтересу учнів шляхом застосування історичних відомостей та навела приклади ефективного упровадження певних історичних фактів з математики під час викладання конкретних тем. Методист привернула увагу учасників до постатей видатних українських математиків, зокрема й математиків Галичини, та їх ролі у становленні світової математичної науки. Спікер представила досвід формування у школярів ціннісного ставлення до держави, національних традицій, виховання патріотичних рис особистості на прикладі    спільної роботи педагогічного та учнівського колективів Новосілківської ЗОШ І-ІІІ ступенів  імені Мирона Зарицького Скориківської сільської ради. В опорному закладі організовано музей, у якому зібрано матеріали про життєвий та професійний шлях великого українського математика та його родину, проводиться дослідницька та пошукова робота, щорічно організовуються різноманітні заходи для вшанування пам’яті видатного математика, нашого земляка Мирона Зарицького. Досвід роботи та матеріали представлені  на сайті школи.

            Також учасники тренінгу ознайомились із підходами щодо використання народознавчого матеріалу на уроках математики для підвищення інтересу школярів до предмету, формування національних і патріотичних цінностей.

         Тетяна Георгіївна наголосила на необхідності виховання в учнів почуття поваги, що ґрунтується на визнанні високих чеснот, формуванні позитивних якостей та шанування ідеалів національної історії, культури своєї батьківщини.

         З метою забезпечення правильного використання математичної термінології у фаховому мовленні, розробки інструментарію та зразків навчального матеріалу з розвитку математичного мовлення для використання у освітньому процесі учасники виконали тренінгові вправи, зокрема «Правильний  наголос», «Вживання числівників», «Прислів’я у математиці”.

         Заступник директора Заліщицької державної гімназії, учитель математики Кузь Світлана Михайлівна звернула увагу учасників тренінгу на спільність підходів до реалізації українознавчого аспекту у процесі вивчення математики та базових принципів «Хартії вільної людини».  Забезпечуючи українознавчий компонент у процесі вивчення математики ми створюємо умови для формування молодої еліти України, об'єднаної спільними духовними вартостями, здатної творити моральну політику, справедливу економіку та соціальне благо.

 Українознавчий аспект у вивченні математики

Відео тренінгу 


Комментариев нет:

Отправить комментарий