05.05.2020

Мистецько-історичний аспект у вивченні математики



У Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти 05.05.2020 року в режимі веб конференції для керівників методичних об’єднань учителів математики області проведено педагогічну студію «Мистецько-історичний аспект у вивченні математики». Педагоги  ознайомились із підходами навчання математики з орієнтацією на практичне застосування отриманих знань, реалізацію цілепокладання у контексті впровадження компетентнісно зорієнтованої парадигми освіти та викладанням предмету на засадах інтегративних підходів з елементами STEAM-освіти.
         Методист ТОКІППО Іванюк Тетяна Георгіївна розглянула питання «Навчання математики в Новій українській школі  через оновлення змісту та методику викладання. Мистецько-історичний аспект». У своєму виступі доповідач зупинилась на методичних прийомах вивчення окремих тем математики на основі використання доступних життєвих прикладів, що дозволяють легко та усвідомлено сприймати  складні математичні теорії. Тетяна Георгіївна привернула увагу учасників до нестандартних підходів інтеграції математики    з  мистецтвом, архітектурою, музикою, поезією.
         Пришляк Ірина Михайлівна, методист ТОКІППО, представила математикам області методичні аспекти використання історичного матеріалу на уроках математики як засіб підвищення ефективності навчання. Ірина Михайлівна обґрунтувала необхідність системного використання історичного матеріалу під час викладання математики, окреслила шляхи розвитку пізнавального інтересу учнів шляхом застосування історичних відомостей та навела приклади вдалого упровадження певних історичних фактів з математики при викладанні конкретних тем. Методист привернула увагу учасників до постатей видатних українських математиків та їх ролі у становленні світової математичної науки.
         Засідання педагогічної студії символічно проведено 5 травня, адже у цей день виповнюється 90 років від дня народження славетного українського математика Вірченко Н.О. Про життєвий та професійний шлях Ніни Опанасівни розповіла колегам методист ТКМЦ НОІМ Соловей Оксана Михайлівна. У своєму виступі «Від арифметики життєвих випробувань до вершин математичної науки» Оксана Михайлівна пройшла сторінками  складного, але водночас дивовижного життя Ніни Вірченко, науковця та патріота України та наголосила  на  необхідності виховання в учнів почуття поваги, що ґрунтується на визнанні великих чеснот, формуванні позитивних якостей та шанування ідеалів національної історії, культури своєї батьківщини.
         Досвід  роботи учителів математики Тернопільського ліцею № 21 – спеціалізованої мистецької школи імені Ігоря Ґерети із впровадження історизмів на уроках математики для формування критичного мислення учнів представила учасникам  заходу учитель математики, учитель-методист Орос Наталія Теодозіївна. У своєму виступі доповідач зупинилась на використанні елементів історизму в задачах, при вивченні математичної термінології, обґрунтуванні нових та узагальненні здобутих знань. Також Наталія Теодозіївна продемонструвала учасникам студії учнівські проєкти  на мистецько-історичну тематику. «Історичні відомості здійснюють вплив не лише на емоційну сферу особистості учня, вони дозволяють більш ґрунтовно і свідомо засвоїти навчальний матеріал», - підсумувала учитель.
         На завершення заходу учасники обговорили низку актуальних питань та висловили бажання продовжити роботу у наступних засіданнях педагогічної студії.
         Організаційно-технічний супровід проведення заходу забезпечила методист центру інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної освіти ТОКІППО Мочук Оксана Богданівна.

МАТЕРІАЛИ ПЕДАГОГІЧНОЇ СТУДІЇ

Навчання математики в Новій українській школі  через оновлення змісту та методику викладання. Мистецько-історичний аспект. Іванюк Т.Г.

Методичні аспекти використання історичногоматеріалу на уроках математики як засіб підвищення ефективності навчання. Пришляк І.М.

Від арифметики життєвих випробувань до вершин математичної науки. Соловей О.М.

Впровадження історизмів на уроках математики як засіб формування критичного мислення учнів. Орос Н.Т.

Комментариев нет:

Отправить комментарий