30.10.2020

Математична освіта: простір логіки та креативності


Формування культури мислення учнів на уроках завжди було і залишається однією з основних загальноосвітніх та виховних задач.  Кожна сучасна людина повинна орієнтуватися у кількісних і просторових співвідношеннях, виконувати елементарні арифметичні обчислення та володіти культурою логічного мислення. Логіка і вміння мислити не є винятковою рисою математиків, але з огляду на специфіку їхньої діяльності, ця навичка постійно розвивається завдяки тому, що їм доводиться у процесі навчання вирішувати багато різноманітних завдань

Для вчителів, які хочуть дізнатися більше, прагнуть викладати математику з використанням прогресивних методик та врахуванням викликів ХХІ століття, 28 жовтня 2020 року в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти проведено психолого-методичний онлайн-тренінг «Математична освіта: простір логіки та креативності». Захід відбувся за участі кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника відділу математичної та інформатичної освіти Інституту педагогіки  Національної академії педагогічних наук України, вчителя математики ліцею «Престиж» м. Київ, автора численних посібників та підручників з математики Дарини Володимирівни Васильєвої. Учасники мали чудову нагоду дізнатись про інноваційні підходи з розвитку логічного мислення як передумови впровадження STEM – освіти, отримати відповіді на поставлені запитання, опанувати практичний досвід організації пошукової та дослідницької діяльності школярів у процесі навчання математики. Дарина Володимирівна поділилась з педагогами Тернопільщини  власними цікавими ідеями організації освітнього середовища, що уможливлює реалізацію інтегрованого підходу до навчання, представила широкий спектр різноманітних форм подання навчального матеріалу, можливих нестандартних форм його запису, продемонструвала різноманітні методи, підходи, стилі, що сприяють мотивації та підвищенню успішності школярів і безперечно розвитку не тільки логічного, але й креативного та критичного мислення.  Окрім ґрунтовної змістовної та науково-методичної інформації, Дарина Володимирівна  презентувала  педагогам Тернопільської області безкоштовне використання інтерактивної навчальної платформи GIOS з вивчення математики терміном на один місяць. Тож рекомендуємо скористатись наданою пропозицією та разом з учнями ознайомитись із технологією змішаного навчання, оволодіти новими прийомами проведення занять у дистанційному режимі.

Методист відділу методики  навчальних предметів та професійного розвитку педагогів ТОКІППО Пришляк Ірина Михайлівна представила учасникам заходу логіку як філософську науку і складну систему знань, ознайомила з історією розвитку теорії мислення від її виникнення до сьогодення; звернула увагу на основні закони логіки, логічні основи педагогічного процесу. У своєму виступі «Простір логіки: історія і сьогодення» Ірина Михайлівна рекомендувала вчителям вправи, задачі, завдання, розв’язування яких сприятиме розвитку логічного мислення школярів у процесі навчання математики.

Методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів Іванюк Тетяна Георгіївна ознайомила учасників з математичною креативністю та підходами до її формування у процесі розв’язування задач. Методист поєднала теоретичні відомості з практичними завданнями, що дозволило продемонструвати шляхи  формування креативного, критичного та логічного мислення школярів  у процесі навчання математики. Тетяна Георгіївна звернула увагу на використанні логічних умінь учнів під час розв’язування завдань ДПА/ЗНО з математики, зупинилась на прикладних, компетентнісних та творчих задачах, надала методичний інструментарій для створення середовища креативності в освітньому процесі.

         Учитель-методист Паньків Галина Семенівна, учитель математики Зборівської   державної    гімназії  ім. Р, Завадовича,  представила власний практичний досвід із викладання в 5-6 класах факультативного курсу «Логіка» (авторів Д.Васильєва, О.Буковська).  Зауважимо, що даний курс рекомендований до впровадження в закладах загальної середньої освіти, зокрема в 2020-2021 навчальному році, згідно розпорядження Кабінету Міністрів України в рамках плану заходів до Року математичної освіти та рекомендацій МОН України. Успішне засвоєння матеріалу курсу забезпечує розвиток логічного мислення та логічної грамотності учнів, необхідних для успішного навчання в закладах освіти, а також для подальшої професійної діяльності. Галина Семенівна продемонструвала учасникам  власні напрацювання, зокрема конспекти навчальних занять та творчі доробки, звернула увагу на можливі труднощі в процесі впровадження курсу та порекомендувала шляхи їх розв’язання.

Презентація виступу Васильєвої Д. В. "Розвиток логічного мислення учнів як перший крок до впровадження STEM-освіти"

Презентація виступу Пришляк І М. "Простір логіки: історія і сьогодення"

Презентація виступу Іванюк Т. Г. "Математична креативність та розв'язування задач. Формування середовища креативності під час навчання математики"

 З практичного досвіду Паньків Г С. :

Конспект уроку "Трикутники"

Конспект уроку  "Основні геометричні поняття"

Конспект уроку "Метод припущення"

Комментариев нет:

Отправить комментарий