25.10.2020

Засідання проблемної групи учителів математики області

 21 жовтня 2020 року в режимі онлайн-зв’язку  в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти відбулось чергове засідання проблемної групи учителів математики області «Сучасні методики навчання математики. Методи фасилітації на уроках математики» з теми «Методика  EDU-SCRUM в освіті. Моделювання EdScrum-уроків з математики». Мета засідання полягала у визначенні стратегії удосконалення педагогічних підходів до викладання математики та ознайомленні з сучасними методами навчання математики, практичним досвідом, зокрема напрямком в освіті EDU-SCRUM,  життєздатним сьогодні та таким,  що забезпечує якісні результати у роботі з командами на етапі «планування дій». Методологія  EDU-SCRUM передбачає оволодіння новими підходами до організації освітнього процесу з предмету та забезпечення ефективного зворотного зв’язку, сприяє самоосвітній  діяльності школярів з формуванням відповідальності за її результати. 

Методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів Пришляк Ірина Михайлівна ознайомила учасників проблемної групи з особливостями впровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти, пілотування якого розпочнеться у вересні 2021 року. Ірина Михайлівна звернула увагу вчителів на  ключові компетентності, якими мають оволодіти школярі після закінчення кожного з двох циклів – адаптаційного (5-6 класи) і базового предметного навчання (7-9 класи), та наскрізні вміння.  Також методист надала роз’яснення щодо розподілу годин між освітніми галузями та охарактеризувала вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів в математичній освітній галузі.

         Методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів Іванюк Тетяна Георгіївна ознайомила учасників заходу із основними засадами методології EDU-SCRUM та можливими шляхами її впровадження в практику діяльності учителя математики. Дані підходи застосовують в сучасних закладах освіти з метою покращення якості навчання та підвищення ефективності процесу засвоєння матеріалу під час вивчення нової теми або реалізації навчального проєкту. Методист акцентувала увагу вчителів на Agile-філософії, основою якої  є три складові – процес навчання, люди і зміни.  Як правило, ми не звертаємо увагу на стратегію взаємодії та її планування в навчальному процесі, однак злагоджена співпраця між учасниками є не менш важлива, ніж опанування конкретними знаннями.  Принципи Agile-філософії  передбачають осмислення навчання, або те, що засвоюють діти. Мова йде не лише про предметні але й, зокрема, про наскрізні уміння та навички школярів. Тетяна Георгіївна надала поради учасникам щодо ефективного використання SCRUM-дошки в ході практичного застосування методики.  «EDU-SCRUM  – це пошук спільних цінностей і інтересу, усвідомлення спільних очікувань і очікувань кожного, відповідальність  та вміння співпрацювати. Методика передбачає глибинну роботу саме із використанням коучингу та фасилітації», - підсумувала методист.

Учасники заходу розглянули питання використання ігрових методик у процесі навчання  математики, ознайомились із підходами використання завдань з логічним навантаженням на різних етапах  проведення уроку. Під час проведення онлайн-засідання вчителі активно спілкувалися у чаті, обмінювались думками, що сприяло злагодженій роботі та ефективному зворотному зв’язку. Цікаві ідеї з практичного досвіду роботи щодо організації навчання математики представили Зажерей Галина Андріївна, учитель  математики Тернопільського навчально-виховного комплексу «Школа-колегіум  Патріарха Йосифа Сліпого»,  Ільчук Людмила Михайлівна, учитель математики Тернопільської спеціалізованої школи  І-ІІІ ступенів № 7 з поглибленим вивченням іноземних мов, Антимис Тетяна Петрівна, учитель Острівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Тернопільського району.


Комментариев нет:

Отправить комментарий