20.08.2023

Про проведення Серпневої методичної студії з математики «Актуальні питання шкільної математичної освіти області: виклики та шляхи подолання»

 

18 серпня 2023 року у режимі відеоконференції на платформі Google Meet проведено методичну  студію з математики на тему «Актуальні питання шкільної математичної освіти області: виклики та шляхи подолання»  у рамках Серпневих методичних студій «Науково-методичний супровід сталого безперервного розвитку освіти Тернопільщини: відповідаємо на потреби, долаємо виклики, формуємо потенціал». Більше 90 педагогічних працівників області взяли участь у заході.

З вітальним словом до учасників заходу звернувся заступник директора ТОКІППО Юрій Чеславович Шайнюк. Юрій Чеславович побажав учасникам зібрання продуктивної роботи та успішного початку нового навчального року під мирним небом України. У виступі  промовець привернув увагу учителів до тенденцій та викликів сучасної системи освіти, відзначив важливість математичних знань, які, перш за все, є підґрунтям для засвоєння системи принципів і структур, що складають основу дисциплін, які вивчаються у школі. Доповідач ознайомив педагогів з попередніми результатами НМТ, відзначив здобутки учасників тестування, зокрема результати в частині НМТ  з математики  та вказав на проблеми, які виникали під час складання тесту.

          Ліліана Ігорівна Захарійченко, методист відділу змісту природничо-математичних предметів Українського центру оцінювання якості освіти,   кандидат фізико-математичних наук, автор навчальної та методичної літератури з математики здійснила детальний аналіз виконання завдань сертифікаційної роботи учасниками цьогорічного НМТ у частині математики. Зокрема,  пані Ліліана акцентувала увагу на характерних особливостях та загальних тенденціях результатів у розрізі навчальних тем. Спікер наголосила на проблеми та виокремила чинники, які негативно вплинули на загальні результати тестування, порекомендувала шляхи надолуження освітніх втрат та подолання освітніх розривів. Також Ліліана Ігорівна надала вичерпні відповіді на численні запитання від учасників студії.

З навчально-методичним забезпеченням до підручника «Математика» для  6 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Джон Ендрю Біос) ознайомила учасників студії редактор-методист бренду Formula видавництва “Лінгвіст” Ірина Журба. Представник видавництва повідомила педагогів про можливість використання навчальних матеріалів для 5-6 класів НУШ, які розміщені на сайті видавництва та є у вільному доступі. Учителі мали можливість ознайомитись з нестандартними підходами до організації освітнього середовища для вивчення математики, з прийомами та формами роботи, які можна застосувати на різних етапах компетентнісного уроку за використання навчальних комплексів бренду Formula.  Пані Ірина представила цікаві практичні підходи, які сприяють формуванню стійкого  інтересу  учнів до вивчення математики.

          В.о. завідувача центру забезпечення ЗНО та моніторингу якості        освіти Людмила Зіновіївна Онищук розглянула питання сертифікації вчителів математики в системі базової освіти. Окрім важливої та  необхідної інформації, спікер наголосила на організації системної роботи з питань проходження сертифікації учителів математики; надала рекомендації щодо підготовки  вчительського колективу. 

          Людмила Андріївна Кучер, методист, в. о. завідувача лабораторії  STEM освіти ТОКІППО ознайомила учасників із шляхами впровадження елементів STEM - освіти в практику діяльності сучасного вчителя математики. Людмила Андріївна охарактеризувала основні засади та принципи STEM освіти, ознайомила учасників із модельними програмами STEM навчання, які можуть використовуватись в закладах області у базовому циклі.

На особливостях  організації викладання математики в закладах загальної середньої освіти  області в 2023/2024 навчальному році зупинилась методист, в. о. завідувача відділу методики навчальних предметів природничо-математичного циклу, технологій та фізичної культури ТОКІППО  Іванюк Тетяна Георгіївна. Методист розглянула питання оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів  з математики, навела приклади можливих варіантів проведення поточного та підсумкового оцінювання, представила  завдання, які формують групи загальних результатів, що підлягають оцінюванню, детально зупинилась на питанні освітніх втрат та розривів та шляхів їх подолання.

Захід завершився дискусійною онлайн-платформою, у ході якої проведено зворотний зв'язок, обговорено напрями подальшої співпраці з питань реалізації пріоритетних завдань щодо навчання математики та запобігання освітнім втратам та розривам.  Учасники заходу підготували ряд рекомендацій.

Матеріали студії



Комментариев нет:

Отправить комментарий