Найпоширеніші
запитання, які виникають у
вчителів під час проведення оцінювання результатів навчальної діяльності учнів
в умовах воєнного стану.
Запитання 1. Чи можна
провести річне оцінювання на основі попередніх навчальних досягнень учня,
зокрема станом на 23.02.2022?
Можна. Якщо учень вибуває із закладу освіти,
зокрема через виїзд за кордон, соціальну відпустку, призов
на військову службу тощо, то оцінювання результатів навчання такого
учня можна проводити достроково. При цьому батьки учня мають написати заяву
на проведення такого оцінювання. Підстава: частина
шоста статті 17 Закону України «Про повну загальну середню освіту»
від 16.01.2020 № 463-IX.
Запитання 2.
Чи можна виставити річну оцінку
за результатами І семестру?
Після 24.02 учень не приступив до
навчання через відсутність доступу до інтернету ( перебування за кордоном
тощо). Чи можна виставити йому річну оцінку за результатами І семестру?
Можна. Семестрове оцінювання здійснюється
на підставі тематичних оцінок (Інструкція
з ведення класного журналу учнів 5—11(12)-х класів загальноосвітніх
навчальних закладів, наказ МОН від 03.06.2008 № 496). Якщо
учень (учениця) був(ла) відсутній(я) на уроках протягом семестру або його
(її) неможливо оцінити, оскільки немає тематичних оцінок,
то у відповідну клітинку замість оцінки за I чи
II семестр виставляється «н/а» (не атестований(а)).
Річне оцінювання здійснюється на основі
семестрових.
Отже, якщо учень оцінку за підсумками І
семестру 2021/2022 н. р. має, а у ІІ — не має,
то річну оцінку можна виставити на основі оцінки за І семестр.
Також здійснюють коригування результатів річного
оцінювання шляхом повторного семестрового оцінювання (одного або двох
семестрів). Результати коригування результатів річного оцінювання оформлюють
відповідним наказом керівника закладу загальної середньої освіти (п. 9, 10 Порядку
переведення учнів закладу загальної середньої освіти на наступний рік
навчання, наказ МОН від 14.07.2015 № 762 у редакції наказу
МОН від 08.05.2019 № 621).
Запитання 3.
Який механізм
оцінювання навчальних досягнень учнів, які
під час воєнних дій в Україні здобували освіту в іноземних закладах
освіти або не навчалися взагалі?
Відповідь на це запитання міститься в абзаці третьому пункту 3 розділу І Порядку
зарахування, відрахування та переведення учнів до державних
та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої
освіти (наказ МОН від 16.04.2018 № 367):
У випадку відсутності документа про освіту для
визначення класу, до якого має бути зарахована дитина, результати
попереднього навчання можуть бути встановлені (за необхідності) відповідно
до пункту 5 Положення про екстернат у загальноосвітніх
навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України
від 13 березня 2017 року № 369.
Звертаємо увагу, що наказ МОН від 13.03.2017
№ 369 втратив чинність. Тому, щоб визначити рівень результатів навчання
дитини, варто керуватися вимогами пункту 4 розділу
ІІ Положення про індивідуальну форму здобуття повної загальної середньої
освіти (наказ МОН від 12.01.2016 № 8 у редакції наказу МОН
від 10.02.2021 № 160; далі — Положення про індивідуальну форму
здобуття освіти). Зокрема, діяти слід діяти за таким алгоритмом:
·
запропонувати
батькам написати заяву за формою, визначеною у додатку
1 до Положення про індивідуальну форму здобуття освіти;
·
наказом керівника
створити комісію, затвердити її склад (голова та члени комісії),
а також графік проведення оцінювання та перелік завдань
з навчальних предметів;
· провести оцінювання
результатів навчання;
· оформити протокол
оцінювання результатів навчання за формою, що міститься у додатку 2 до Положення про індивідуальну форму
здобуття освіти.
За результатами оцінювання навчальних досягнень
визначається клас, в якому дитина буде продовжувати здобувати освіту.
Олена Святенко, заступник директора
департаменту — начальник управління роботи із закладами загальної середньої та
дошкільної освіти департаменту інституційного аудиту Державної служби якості
освіти України
Комментариев нет:
Отправить комментарий