Міністр
освіти і науки Сергій Шкарлет розповів про
організацію освітнього процесу у закладах освіти.
"Для убезпечення всіх учасників освітнього процесу під час
правового режиму воєнного стану МОН 25 лютого 2022 року рекомендувало в усіх
закладах освіти оголосити канікули щонайменше на два тижні. Чотирнадцятий день
війни. Бойові дії в окремих регіонах продовжуються, і наше головне завдання – зберегти
життя кожного громадянина нашої держави. В той же час ми відслідковуємо і
бачимо, що є регіони, в яких ситуація більш спокійна і вони можуть продовжити
освітню діяльність", - зазначив Сергій Шкарлет.
У зв’язку з тим, що в частині регіонів України
зберігається реальна загроза для життя та здоров’я мирних мешканців, а в
більшості регіонів по кілька разів на день оголошується повітряна тривога,
рекомендуємо після завершення канікул організовувати
роботу закладів освіти в залежності від конкретної ситуації:
·
тимчасове призупинення освітнього процесу (виконання працівниками закладів освіти
заходів та завдань, що визначені військово-цивільною адміністрацією);
·
організація освітнього процесу за дистанційною формою навчання (за погодженням з
військово-цивільною адміністрацією).
Для учнів
закладів загальної середньої освіти з числа тимчасово внутрішньо переміщених
осіб (особи,
які внаслідок агресії РФ евакуйовані з місця постійного проживання) навчання також може бути організовано за
заявою одного з батьків за індивідуальною формою: екстернатною, сімейною (домашньою).
Учні з числа внутрішньо переміщених осіб
можуть тимчасово відвідувати (за заявою одного з батьків) заклади загальної
середньої освіти за місцем тимчасового перебування.
Крім того, рекомендуємо у будь-якому варіанті використовувати
наявні електронні ресурси, насамперед Всеукраїнську
школу онлайн, регіональні платформи, ресурси закладів освіти, у тому числі приватних, про які раніше
інформувало Міністерство освіти і науки України. Для цього просимо місцеві
органи управління освітою поширювати зазначену інформацію та допомогти
організувати підключення до дистанційної форми навчання здобувачам освіти, у
тому числі з числа внутрішньо переміщених осіб.
"Особливу увагу прошу звернути на
дітей з
особливими освітніми потребами. Рекомендуємо розглянути
можливість надання таких послуг дистанційно, у тому числі для внутрішньо
переміщених осіб" - підкреслив Міністр.
З досвіду роботи спеціальних закладів освіти для дітей з
особливими освітніми потребами для реалізації індивідуального навчального
плану, надання рекомендацій батькам та перевірки виконаних завдань педагогам
(вчителям, спеціальним педагогам (вчителям-дефектологам, вчителям-логопедам)
можна рекомендувати використовувати такі засоби комунікації:
- · розміщення завдань та рекомендацій на сайті закладу;
- створення груп із батьками, учнями у соціальних мережах (Viber, Telegram, WhatsApp тощо);
- ·використання електронних платформ (ZOOM, Google Clasroom тощо); проведення скайп-конференцій;
- спілкування в телефонному режимі, листування через електронну пошту тощо.
Також звертаємо увагу на необхідність психологічної підтримки
дітей. Низку відповідних матеріалів, що постійно поповнюється, розміщено на сайті Міністерства, чимало ресурсів
пропонується громадськими організаціями в мережі Інтернет. Зокрема, психологи
та педагоги, які створюють рекомендації, що
допоможуть у найскладніший час та будуть необхідні у післявоєнний період.
Інформуємо й про розміщення державними
закладами позашкільної освіти в мережі Інтернет відеоматеріалів, за якими можна
проводити заняття з дітьми, організовувати їхнє змістовне дозвілля.
Нагадаємо,у зв’язку із введенням воєнного стану МОН рекомендувало тимчасово призупинити освітній
процес у закладах дошкільної, загальної середньої і професійної
(професійно-технічної) освіти й оголосити канікули щонайменше на два тижні.
Водночас під час оголошених канікул оплата праці працівників закладів освіти має здійснюватися відповідно до норм
чинного законодавства.
У
закладах профтехосвіти: теоретичну частину освітньої
програми після завершення канікул рекомендовано організувати з використанням
технологій дистанційного навчання, що не передбачає відвідування закладів
освіти її здобувачами та педагогічними працівниками.
Для проведення практичної
частини (виробничого навчання та виробничої
практики) задіяти навчальні майстерні, лабораторії, полігони, а також місця,
відведені для проходження практики, на підприємствах. У разі, якщо виробничу
практику здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти неможливо
організувати у звичайному режимі, створити
можливість її проходження з використанням технологій дистанційного навчання.
Практичну частину підготовки, яку неможливо виконати, перенести на
період після закінчення воєнного стану.
Для учнів
першого-другого курсу можливе перенесення годин теоретичного та практичного
навчання на наступний навчальний рік.
Коледжам
та університетам після завершення канікул також рекомендовано розпочати
освітній процес у залежності від безпекової ситуації в регіонах, де ситуація
дозволяє розпочати освітній процес у дистанційному чи змішаному форматі.
Водночас рекомендовано забезпечити особливі умови навчання
(встановлення індивідуального графіка навчання, надання академічної відпустки
тощо) для тих здобувачів освіти, які перебувають в лавах ЗСУ або в підрозділах
територіальної оборони, займаються волонтерською діяльністю, і внести зміни до
затвердженого графіка освітнього процесу з урахуванням поточних змін.
Комментариев нет:
Отправить комментарий