02.10.2021

Орієнтири для створення математичних моделей та побудови стратегічних траєкторій розв’язування нестандартних професійних завдань

 

28 вересня 2021 року в Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти в режимі відеоконференції на платформі Google Meet для учителів математики області проведено майстер-клас «Як не загубити невідоме. Математичні стратегії. Нестандартні методи розв’язування задач: світовий досвід.». Провела майстер-клас методист відділу методики навчальних предметів та професійного розвитку педагогів  Іванюк Тетяна Георгіївна.  

Мета  проведення заходу - привернути увагу вчителів математики до створення математичних моделей та ефективних підходів у побудові стратегічних траєкторій розв’язування нестандартних професійних завдань. Актуальність  заходу з даної теми також зумовлена тим, що на сучасному етапі питання розвитку математичної грамотності учнів набуває пріоритетної ваги, однак ще не достатньо затребуване в шкільній практиці.

Тетяна Георгіївна звернула увагу учасників до математичного символу невідомого «Х», який для багатьох учнів асоціюється з чимось таємничим та невідомим.  В окремих  школярів  існує страх перед самим знаком «Х», що призводить до труднощів в опануванні абстрактної дисципліни. Тетяна Георгіївна  ознайомила вчителів із  природою походження математичних символів, зупинилась на окремих абстрактних поняттях математики та методах їх вивчення.  

Під час проведення майстер-класу учасники розглянули сучасні інструменти для розв’язування математичних задач, ознайомились із нестандартними  способами знаходження розв’язків типових завдань, а також завдань, які пропонуються учням під час складання ДПА у форматі ЗНО, у проведенні учнівських олімпіад та конкурсів.

В ході майстер-класу спікер навела приклади прийомів розумової діяльності, які мають назву «ана­ліз через синтез», або переосмислення елементів задачі з погляду різних понять, які розроблені вітчизняними науковцями та практиками. Також  методист продемонструвала досвід зарубіжних колег з даного питання,  представила авторські методики.

Учасники заходу узгодили ряд рекомендацій з використання нестандартних прийомів та методів розв’язування задач  з математики, які доцільно упроваджувати в  практичну діяльність вчителів.

Сподіваємось, що учасникам майстер-класу стане в нагоді  практичний досвід, нові методи та окремі нестандартні підходи до розв’язування математичних задач .

Презентація "Як не загубити невідоме. Математичні стратегії. Нестандартні методи розв’язування задач: світовий досвід"

Комментариев нет:

Отправить комментарий