09.12.2020

Щодо питання педагогічної інтернатури

 

Міносвіти підготувало проєкт Положення про педагогічну інтернатуру. У документі визначено механізм супроводу вчителів, яких уперше призначено на відповідну посаду.

Як зазначено в проєкті, основним завданням педінтернатури буде створення системи професійно-педагогічної адаптації молодого фахівця до умов діяльності, зокрема виконання навчальної, виховної, методичної й організаційної роботи.

Документ розроблено відповідно до статті 23 закону «Про повну загальну середню освіту». Молодих вчителів впродовж першого року роботи забезпечать супроводом та підтримкою педагогів-наставників – вчителів того ж  профілю, які мають досвід роботи не менше п’яти років.

Педагогу-наставнику передбачена доплата до 20% його посадового окладу.

Ключові завдання педагогічної інтернатури:

  • створення системи професійно-педагогічної адаптації інтерна до реальних умов педагогічної діяльності,
  •  формування сприятливого мікроклімату та відчуття соціально-психологічного комфорту,
  • встановлення доброзичливих взаємовідносин із учасниками освітнього процесу;
  • розвиток компетентностей, педагогічної майстерності для виконання інтерном навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності;
  • поліпшення культурологічної, мовної, психолого-педагогічної, комп’ютерної, методичної, практичної підготовки інтерна, формування його професійної готовності до самостійної педагогічної діяльності;
  • формування поваги до професії і сумлінного ставлення до трудової діяльності;
  • постійне вдосконалення форм і методів підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • залучення випускників закладів вищої освіти до педагогічної діяльності та зменшення плинності кадрів.

Запровадження педагогічної інтернатури відбувається відповідно до наказу директора школи, який видається  в день призначання на посаду вчителя. Окрім того, адміністрація школи має затвердити програму педагогічної інтернатури. Інтернатурою передбачено:

  • індивідуальні консультації,
  •  бесіди педагога-наставника з інтерном;
  • допомогу в підборі відповідної літератури, підготовці навчальних занять, розробленні дидактичних матеріалів тощо;
  • взаємовідвідування навчальних занять,
  • відвідування уроків досвідчених педагогічних працівників,
  • рефлексію педагогічної діяльності;
  •   моніторинг результатів навчання учнів
  • участь у “круглих столах”, тренінгах, навчальних семінарах з методичних питань, творчих звітах педагогів;
  •  вивчення системи роботи вчителів із метою застосування ідей найкращого педагогічного досвіду шляхом аналізу їхніх сайтів професійних спільнот, періодичних професійних видань.

 Питання, пропозиції та зауваження до проєкту можна надсилати до 28 грудня за електронною адресою: khomenko@mon.gov.ua 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий