
З шляхами
ефективного використання історичного матеріалу у процесі вивчення математики
поділилась з учасниками лабораторії методист відділу методики навчальних
предметів та професійного розвитку педагогів ТОКІППО Пришляк Ірина Михайлівна.
Зокрема, Ірина Михайлівна привернула увагу до постатей українських математиків
та їх вкладу у розвиток світової математичної науки, що має ціннісний аспект у
вихованні національно-патріотичних рис сучасного школяра.
Іванюк Тетяна Георгіївна, методист ТОКІППО,
представила учасникам сучасні методи та прийоми навчання математики з
орієнтацією на компетентнісно-діяльнісний підхід. Методист розглянула проблему
сутності компетентнісно зорієнтованих завдань, розкрила логіку їх побудови як засобу формування предметної та ключових
компетентностей школярів. З-поміж іншого, охарактеризувала проблеми, які виникають у вчителів у процесі
конструювання компетентнісних завдань та окреслила можливі шляхи їх
розв’язання. Тетяна Георгіївна ознайомила учителів із ключовими
характеристиками компетентнісних завдань, їх
структурою, класифікацією та функціями, навела приклади їх укладання в
залежності від рівня математичної підготовки учнів.
У практичній частині заходу учасники розглянули
завдання компетентнісного змісту, які пропонувались учням під час складання ЗНО
з математики у минулі роки та в ході проведення міжнародного дослідження PISA.
Учителі обговорили та проаналізували
характерні помилки, яких припускаються школярі під час роботи над компетентнісними
завданнями, виробили рекомендації щодо розв’язання даної проблеми.
Під час
проведення «круглого столу» учасники
мали нагоду ознайомитися з практичним досвідом колег з даного питання,
їх методичними напрацюваннями, поставити запитання та отримати вичерпні
відповіді, а найголовніше -
збагатитися цікавими та корисними
ідеями педагогічної техніки, практичними методами викладання.
Творчі учителі математики підготували методичні
рекомендації та спланували ряд першочергових заходів на наступний 2020-2021
навчальний рік з орієнтацією на компетентнісний підхід до викладання
математики.
Серед першочергових завдань шкільної математичної
освіти області творчі учителі чітко визначили, як керівництво до практичних
дій, цілі формування математичної грамотності, досягнення яких буде ініціювати
нові навчальні стратегії, що, на їх думку, зможуть:
- навчити школярів цінувати математику як
науку і як навчальний предмет;
- виховати в учнів впевненість у власних
математичних силах;
-сформувати вміння розв’язувати математичні
задачі компетентнісногозмісту і життєві проблеми, що вирішуються засобами
математичного моделювання;
- розвинути комунікативні математичні
вміння;
- навчити школярів розмірковувати.
МАТЕРІАЛИ ЗАСІДАННЯ
СИСТЕМА КОМПЕТЕНТНІСНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ
МАТЕРІАЛИ ЗАСІДАННЯ
СИСТЕМА КОМПЕТЕНТНІСНО-ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ
Комментариев нет:
Отправить комментарий