Ознайомитись із системою базової освіти,
оволодіти підходами до оцінювання навчальних досягнень учнів на основі
фінського досвіду мали можливість учителі області - учасники навчального
тренінгу «Локалізація освітньої програми і практики оцінювання у школі (5-6
класи) на основі фінського досвіду», який відбувся 28 лютого 2020 року в Тернопільському обласному комунальному
інституті післядипломної педагогічної освіти. Учасники ознайомились із фінською
системою оцінювання і національною базовою освітньою програмою; через систему
практичних вправ оволоділи сучасними
методами, технологіями та формами формувального оцінювання навчальних досягнень, зокрема
самооцінюванням; оцінюванням з боку однолітків та з боку
групи, а
також дізнались,
як оцінювати
багатодисциплінарні інтегровані навчальні модулі і ключові наскрізні уміння.
У
ході виконання практичної роботи «Компетентність учителя з оцінювання» учасники
визначали характеристики, пов’язані з власною філософією оцінювання, що дало
можливість кожному учителю переглянути та переосмислити мету, цілі, принципи та
завдання оцінювання та забезпечило вироблення обґрунтованих висновків у
визначенні сильних сторін під час оцінювання результатів навчальної діяльності
школярів. Не менш цікавою та змістовною
була дискусія з питань організації і проведення обговорення результатів
оцінювання між учнем та вчителем (з досвіду роботи фінської школи), що є досить
незвичним для української. Мотивацією до оволодіння
нових підходів організації оцінювання та зміни стандартних підходів слугувала
вправа «Практики оцінювання. Що ви робите?», яка забезпечила
конструктивний зворотній зв'язок, аналіз і оцінку пропонованих методик. Тренери
також звернули увагу на дотримання культури оцінювання і навички учителів з
цієї проблеми, ознайомились із етичними правилами оцінювання. У Фінляндії
культура оцінювання – це частина шкільної культури, оскільки оцінювання
спрямоване на підтримку учнів з метою їх
власного процесу навчання. Мета оцінювання полягає не в офіційній
фіксації успішності учня, а в розвитку і плеканні почуття власної гідності,
впевненості в собі, самопізнанні.
Іванюк Тетяна Георгіївна,
тренер заходу, особливу увагу звернула на оцінювання учнів з особливими
потребами. Учителі побачили альтернативні способи демонстрації навичок учнів,
документування оцінювання навчання.
Науково-методичний супровід
проведення тренінгу забезпечила Бабовал Надія Ростиславівна, викладач кафедри
менеджменту і методології освіти, кандидат економічних наук ТОКІППО.
Тренінг пройшов
змістовно та цікаво, у доброзичливій атмосфері творчості та співпраці, яку
створили учасники та організатори. Варто зазначити, що учасниками тренінгу були
учителі різних навчальних дисциплін, однак об’єднані спільним бажанням -
зробити навчання та його оцінювання сучасним, цікавим, якісним та
результативним. Сподіваємось, що нова інформація, практичні поради та отримані
уміння допоможуть вчителям використовувати різні форми та інструменти
оцінювання навчальних досягнень школярів та сприятимуть ефективності та якості
навчального процесу.Оцінювання навчальних досягнень учнів
Багатодисциплінарний проєкт
Фізкультхвилинка
Комментариев нет:
Отправить комментарий