На наших очах відбуваються численні
й глибинні трансформації у галузі освіти. Тож у найближчі роки на дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади
очікують зміни глобальних масштабів.
Світ
змінюється щодня, щохвилини. І ця тенденція щороку стає помітнішою. Зміни
супроводжують нас вдома, в школі, в університеті, на роботі. Змінюється наш
спосіб життя загалом. Нові можливості доступу до інформації перевернули світ
дригом і вплинули на нашу поведінку, змінивши нас.
Поки у школах і далі використовують репродуктивні методи
навчання й зараховують Power Point до
найновіших ІКТ, у провідних країнах
світу думають, як розвинути у школах навички, що знадобляться їм для життя в цифрову епоху.
Є сфери знань, у яких книжки стають
застарілими швидше, ніж автор встигає їх видати. Фахівці весь час навчаються й
дізнаються про щось нове, щоб володіти актуальною інформацією зі своєї
спеціальності. Це стосується здебільшого професій, які з’явилися
десять років тому.
У цих сферах треба отримувати нові
вміння і навички, щоб залишатися
успішним фахівцем.
Експерти зазначають, що набір
навичок для учнів різних країн світу в майбутньому відрізнятиметься, але й є
такі, що будуть універсальними навичками – навички «громадянина світу». Це
здатність критично мислити, комунікативні навички та навички спільної роботи,
творчий підхід, навички поведінки в цифровому середовищі. Проте чи не
найважливішими в майбутньому якостями вчені називають здатність до самоорганізації
і постійне бажання самовдосконалюватись.
В ХХІ столітті мало бути
інтелектуалом, треба стати «інформаноїдною» особистістю. Бажання знаходити
інформацію будь-де і будь-коли на має згасати ніколи. Наявність документа про
освіту, зокрема професійну, не гарантує,
що за п’ять років отримані знання залишаться актуальними. Тому значно важливіше
не отримати диплом (що по суті є лише аркушем паперу), а уміти розвиватися.
Щоб говорити про освіту майбутнього,
насамперед треба розібратись в особливостях епохи, якій вона відповідає.
Ознайомтесь з характеристикою четвертої промислової революції та відповідно з особливостями організації навчання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий